Inte död

Kan ju verka som om bloggen är död, men det är den inte!
Nu har jag varit klar sjuksköterska i 10 månader och det är allt jag drömt om och lite till!
Visst finns det saker som kan och SKA förändras, tex lönen, men själva arbetet är grymt! Att få leda omvårdnadsarbetet och få hjälpa patienter och få göra skillnad i folks liv är helt underbart! Jag vet att jag är en väldigt bra och kompetent sjuksköterska, jag är noggrann och uppmärksam och jag tar mitt jobb på allvar. Om något är fel eller om ordinationer och planer inte är okej så säger jag det och jag skriver avvikelser för jag är inte rädd! Många sjuksköterskor är rädda för att stå upp för sig själv och sitt arbete och de vill inte vara med och skapa konflikter...men JAG är där för patienterna och för mig själv och jag gör det jag ska och jag följer lagarna till punkt och pricka och det är något jag är stolt över!
 
Det är allt för många sjuksköterskor som inte säger ifrån och ifrågasätter tex läkarna eller cheferna när något är helt åt helvete fel och detta gör mig mycket upprörd faktiskt! Om vi vill ha en förändring MÅSTE vi faktiskt vara med och förändra, vi måste sätta ner foten och inte bara svälja all skit som serveras oss dagligen! Inte konstigt att vi har "kvinnolöner" när vi beter oss som små hemmafruar ibland, herregud! Hur ska jag lyckas ändra världen egentligen?? Hahaha ibland känns det fan som om det hänger på mig! Ja ja, jag gör det jag kan och jag fortsätter att ropa ut mina åsikter och försöker inspirera mina kollegor och få de förstå att det inte är läskigt att stå upp för sig själv, tvärtom så är det väldigt frigörande och du växer som människa!! Kom igen nu tjejer, se er potential och var inte en mes!!
 
Nu till något annat, jag har en underbar liten familj!! Lia och Mtz, vad skulle jag göra utan dem?? Seriöst, det låter som något man bara säger men de är ALLT för mig, de betyder mest i alla lägen!!
 
Lia blir bara större och större och det gör mig stolt att se vilken härlig liten person hon vuxit upp till att bli. Hon är så klok den tjejen, hon kan gå långt!  Hon har en extremt underbar humor, hon är godhjärtad till tusen och givmild, hon står verkligen upp för den hon är och hon är inte rädd för att säga vad hon tycker vilket enligt mig är väldigt bra egenskaper. Det är så roligt att vara hennes mamma och se hur hon utvecklas, hon läser, räknar och skriver i skolan och tillhör de bästa i klassen...ja alltså herregud, jag säger bara en sak: Lia for PRESIDENT!!
 
Puss & Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0