Lia betyder allt för mig...men det betyder också:

När Lia fick sitt namn trodde jag och Matz att det var något helt unikt som ingen i hela världen hette...vi trodde fel! Tydligen så hade fler än jag kommit på det namnet :P Jag satt och lekte med namn en dag och kom på namnet Lia...men som sagt så har fler fått hetat det än just min dotter...Ja ja, jag kollade iallafall upp namnet nu och Lia betyder tydligen "härskarinna" (no shit??!!!) och "vacker"! Det hade jag ingen aning om men det stämmer ju verkligen in på henne!! =D

Mitt namn betyder för övrigt "människornas hjälpare" eller "försvarare av mänskligheten" och Matz namn betyder "Guds gåva"...ganska starka betydelser våra namn har i den här familjen...Ska bli kul att försöka leva upp till det =) Jag har iallafall börjat mitt uppdrag med att bli sjuksköterska =D


Puss och Kram

P.S Lias mellannamn Diza betyder tydligen "ödesguddina" och "svärd" =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0