ångest, vän eller fiende?

Har en väldigt jobbig känsla i hela kroppen. Känslan jag talar om är vår käre vän Ångesten. Men jag vet ju att ångest enbart kommer av att hjärna och hjärta inte är synkade, jag vet att jag borde göra en sak men gör något annat och då kommer ångesten som ett brev på posten. Jag är en sån person som är väldigt känslig för "rätt och fel-intuitionen", det behövs inte så mycket för att jag ska drabbas av känslan, det kan vara något så enkelt som att jag borde diska men inte gör det utan väntar tills det är jättestökigt, och eftersom jag är Jungfru så är jag egentligen ganska pedantisk, och då mår jag INTE bra. Många gånger är jag tacksam för min ångest för den har många gånger räddat mig från att kliva över gränser som inte borde korsas.

Jag tycker verkligen inte om känslan, men samtidigt vet jag ju vad jag måste göra för att bli kvitt den och det är ju skönt. Nej nu är det dags för mig att rycka upp mig och ta tag i mitt liv igen, det har liksom varit lite på stand-by i fyra-fem veckor. Jag avslutar det här inlägget med att tacka min ångest: Tack för att du finns och för att du vägleder mig!! =)

Puss och Kram

Kommentarer
Postat av: Carina fd 3B

Du är bara helt bäst, Love you. Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaam

2009-10-11 @ 14:35:13
Postat av: Anonym

Så glad att höra dig ha kunskapen och insikten! Glöm ej att ångesten också betyder att vi ska söka hjälp(ej stå kvar ensam)utanför oss, å ställa oss villiga till att lyssna och handla på detta för oss "nya" så obehagliga...



Så glad att ha dig som dotter - du är fortfarande mkt älskad av mig å kommer så förbli!



Kramar



Pappa

2009-10-14 @ 15:08:21
Postat av: Vita Caroline

bajs och kiss,vän eller fiende?? hmm

2009-10-24 @ 17:41:19
Postat av: Vita Caroline

bajs och kiss,vän eller fiende? hmm

2009-10-24 @ 17:42:04
Postat av: Erika

Hej kära kissvän hahahah, klart jag kommer ihåg :-) Det va en riktigt trevlig kväll tycker jag. Nu ska jag kolla igenomdin blogg lite. Lägger snart ut bilder från lördags så kika in senare (inga märkvärdiga bilder alls men iaf ;-)) Kram Erika

2009-10-26 @ 13:10:23
URL: http://metrobloggen.se/ameliaakillesmamma
Postat av: Erika

Vilken underbart söt dotter du har :-)

2009-10-26 @ 14:25:01
URL: http://metrobloggen.se/ameliaakillesmamma
Postat av: Erika

Klart jag kollar, kikar in senare då ;-). Kram

2009-10-26 @ 15:32:11
URL: http://metrobloggen.se/ameliaakillesmamma

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0