"Helvetesnatten"

Fy satan vilken natt!! Lia blev jättedålig inatt! Hon vaknade vid tio tiden på kvällen och var tokhet, jag tog hennes temp och den stanna på 40.2, jag blev jätterädd och gav henne alvedon..hon hosta och kräktes upp detta efter bara två minuter..jag fick panik och tog ungen, en vattenflaska och ett tunt täcke och gick ut på altan...jag satt mig i en stol och Lia tyckte inte om att vara ute mitt i natten tunt kläd men vad skulle jag göra då??! Jag ville ju knappast sänka ner ungen i kallvatten.

Jag ringde till rådgivningen iallafall och ssk:an lät oerhört imponerad av mig när hon sa att det var en riktigt bra idé att sätta sig på altan. Det kändes skönt att hon bekräftade mitt infall för att vara en bra idé för jag trodde jag skulle få skäll.
Hur som helst så sjönk febern ganska fort och Lia sov bra resten av natten (jag sov INTE bra...var orolig hela tiden).

Idag är hon bättre iallafall men har fortfarande en hög feber, men vi ska träffa läkaren imorgon så det känns bra. Jag är så glad att denna helvetesnatt är över nu och jag hoppas vi får sova bra inatt. Nu ska det pluggas igen.

Puss och Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0