Tunisien!

Nu ska jag äntligen lägga upp lite bilder! =)

Det började med att flyget var försenat med nästan FEM timmar!! Så vi fick göra det bästa av saken och försöka sova på Landvetter...






Vi var väldigt trötta eftersom man aldrig riktigt somna in utan hamna i dvala eller nåt! Så här snygga var vi vid tre på morgonen ;)



När vi kom fram till Tunisien så regnade det...men det gjorde ingenting för när va satt oss på transfer-bussen så såg jag en palm! Jag ÄLSKAR palmer!!



Vi släpade upp vårt bagage på rummet och skrattade åt vårt hotells hemska inredning! Allt var från 70-talet och alla möbler hade den här hemska gröna färgen..ha ha ha =)




Sedan gick vi på restaurang och käka det bästa maten jag någonsin har ätit! Jag åt flamberade jätte-räkor med en gudomlig vitlökssås och ett ris som var kryddat med en massa örter!! Mums...tyvärr tog jag ingen bild för jag kom på det när det nästan var slut =) Vi fick också en supergod förätt bestående av en brödskivor, vitlökskräm, oliver och Harissa ( det är en jättegod röra gjord på vitlök, chili, paprika och olivolja! Starkt och mycket gott...det blev pappas och min favorit!)


Några bilder från omgivningen...



Stranden...



Pappa och jag på uteservering vid havet =)



Eftersom min pappa inte är något party-animal så spenderade vi kvällarna med att spela yatzy! Det var superkul och jag fick spö nästan hela tiden =(



Här är en bild på min snygga solbränna!! Syns inte så jättebra på bilden men jag var alldeles vit kring ögonen och knallröd i resten av ansiktet...så då startade pappas mobbning av mig...från och med då så var jag en raccoon (tvättbjörn) Matz tycker att jag ser ut som en mupp på bilden längst till höger men det bjuder jag på ;P



På tisdagen åkte vi på dromedar-safari i olivlundarna (Hela tunisien var fylld med olivträds odlingar tror jag! Mycket vackert! ) Det var jättehäftigt att få rida på dromedarer, det var väldiggt behagligt också!



Vi fick även mata dromedrarena med kaktus...det gjorde man på ett speciellt sätt =)



Hela dromedar ritten gick ut på att vi skulle få komma till ett ställe mitt i ödemarken där det fanns två inhemska kvinnor som gjorde ett väldigt speciellt bröd, (som var skitgott!!) dom bakade ut brödet på en plåt sen tog dom brödet och fäste det på insidan av ett hål i marken...dom stoppade alltså ner sin händer i elden och fäste brödet på insidan!! Dom fick mycket dricks av mig!!



En bild på ett coolt hus...



Sen knäppte jag kort på en massa blommor som växte fritt i hela Tunisien!



Här är jag och pappa på en liten strandpromenad =)



På torsdagen åkte vi på en till utflykt! Första stoppet var i en konstnärsstad som låg högt, högt uppe på ett berg...det var en pärs att ta sig upp dit! Men det var det värt för kolla in utsikten =)
Det speciella med den här staden var att alla husen var vita och hade blåa dörrar och fönsterramar.



Nästa stopp var vid en gammal badanläggning som byggdes 600 f.kr. Tyvärr hade romarna förstört det mesta så det vi såg var bara källaren...men det var otroligt häftigt att stå där!!



Nästa stopp var också på ett berg, vi var i den antika staden Kartago och det var jättehäftigt att titta på allt där...vi hade väldigt roligt =)



Pappa knäppte det sista kortet så det är bara halva mitt huvud med...men men det gör inget =)



Jag hade med mig en massa presenter hem till Matz och Lia men jag lägger bara upp en bild. Jag hittade något som kallades "Ökenros" och det är sand som har pressats samman i Saharaöknen under många år och bildat som sandkristaller som utgör en stenart eller vad man ska kalla det...häftigt var det och jag lyckades hitta en i hjärtform så det var klart att han skulle få den ;)





Jag har haft en underbar semester!! Så tack pappa!!!!!!


Puss och kram =)

Kommentarer
Postat av: Starlet

Ågud vad underbart med semester!! :D En gratissemester dessutom! :D Fina bilder oxå!



Ja, jag älskar den här delen av hösten jag med. :)Klar, hög luft och lågt ljus och alla löv sitter kvar på träden och är alldeles gula och röda och det ser sagolikt vackert ut. I love!



Kraaaaam på dig

2008-10-10 @ 12:42:39
URL: http://starletspalace.blogg.se/
Postat av: ..:Sarah:..

Oh va härligt!! fina bilder=)

jag vill genast ut och resa nu..



Pussen på dig

2008-10-10 @ 13:13:58
URL: http://sarahlinnealarsson.blogg.se/
Postat av: Maria

Ååå så härligt med semester...många fiina bilder..=)

ni ser ut att ha haft det jätte trevligt=)

kram på dig..

2008-10-10 @ 17:56:02
URL: http://gossimia.blogg.se/
Postat av: Alina

Hej hopp! Kikar in:) Ha en trevlig Fredag!

2008-10-10 @ 18:00:47
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Caroline

härligt värre syrran:)

2008-10-10 @ 18:34:12
Postat av: Bruna Carro

O va mysigt det ser ut. Blir otrolig avundsjuk=)

Ville ha sommar o värme igen. Nästa gång är det du o jag mot världen=)



Ses imorn pussar. Ha så himla roligt ikväll. =)=)=)

2008-10-10 @ 21:55:37
Postat av: Anonym

Jaa och tack själv! Det var en jättemysig vecka! Kul å spöa en lten rädd Tvättbjörn på kvällarna...;) Vilket fint upplägg du gjorde! Puss pårej!

2008-10-11 @ 08:29:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0