At last =)

Nu har vi varit hos tandläkaren och det gick jättebra. Lia var så duktig, hon hoppa direkt upp i stolen och var alldeles förväntansfull, men när tandläkaren skulle visa hur man höjde och sänkte stolen blev hon lite rädd stackarn för det lät ganska konstigt. Hur som haver så fortsatte tandläkaren att visa Lia dom olika instrumenten, Lia fick känna när det ena instrumentet blåste luft och sedan fick hon titta när det andra instrumentet spruta vatten sen fick hon prova det själv, när tandläkaren ville ha tillbaka instrumentet blev hon lite sur dock. Sedan var hon på mig om att Lia skulle sluta suga på tummen och att hon inte behövde ha välling i flaska nå mer, men hallå...hon är tre! Jag drack välling tills jag var sex (så länge kanske man inte behöver men ändå) jag tycker alla har så förbaskat bråttom med att barnen ska växa upp och när dom börjar bli stora så vill man att dom ska ta det lugnt och vara barn så länge dom kan ?! Va?? Jag tycker inte att det är något fel med att dricka välling...hon dricker absolut inte varje dag utan bara om hon har lust och jag borstar ju tänderna på henne direkt efter, tandläkaren sa ju att allt såg fint ut så what`s the rush?!

Nej hon kan ju få vara barn ett år till innan hon ska börja med tränings-bh och sånt åtminstone?! Ursäkta men jag blir faktiskt sur och det var inte bara på grund av tandläkaren för jag har också suttit och tittat på en del unga mammors bloggar och många utav dom har skrivit om att barnen ska bli blöj och napp fria fast barnen bara är 1,5-2 år....ge er för satan! Nu tog jag unga mammor som ett exempel eftersom jag inte har sett några sidor om äldre mammor så det är inget att haka upp sig på för jag är själv ung mamma!

Med det sagt så lägger jag in en liten bild på Lias hand och den fina ringen hon fick av tandläkaren.

Puss och kram



                                                

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0