Henning, ekorren!!

Men ojojoj, idag har det hänt något spännande! Jag fick ett samtal från min vän Carro där hon berättar att hennes familj har hittat en skadad ekorre och att han behöver kattunge-välling, då hon visste att jag hade sånt hemma ringde hon direkt till mig. Jag åkte dit och fann en liten skadad unge som inte öppnat ögonen än. Han hade blivit av med ett öra och var lite skadad på magen, jag tvättade honom med allsol-lösning och gav honom mat och han piggnade på sig efter en stund. Ingen kunde ta sig ann honom så vi bestämde oss för att ta hem honom till oss. Nu är vi stolta ägare till lilla Henning och det ska bli så roligt, hoppas han klarar sig =) Dock är det inte så lätt att ta hand om ett litet skadat djur så imorgon ska vi lämna honom till veterinären så får vi se hur det blir sen, kanske att de tar honom eller så får vi hjälp att sköta honom...Hur som helst så gör vi ju naturligtvis det som är bäst för honom!! Jag lägger upp bilder sen!


Puss och Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0