"Hemligheten"

Jag sa ju för nån vecka sen att jag hade en sak på G, nu får ni veta vad det är =)

Det är nämligen så att jag och Carro har startat en gemensam blogg. Vi har bestämt oss för att börja ett lite nyttigare liv. Vi skapade bloggen tillsammans eftersom vi tror att det kanske kan vara lättare att pusha varandra då. Vi har fått väldigt mycket positiv respons och en del negativ.

Meningen med den nya bloggen är inte att sluta äta allt onyttigt och bara käka sallad och träna. Eftersom vi båda har försökt gått ner i vikt en miljon gånger genom att helt ändra livsstil (och ganska fort fallit tillbaka i samma mönster) så har vi ändrat taktik! Vi uppdaterar bloggen dagligen och skriver upp vad vi har ätit, även om det är åt helvete onyttiga saker. Saken är den att när jag läser vad Carro har ätit och hon läser vad jag har ätit så vill man ju inte vara "sämre", det ger en en spark i rumpan och det blir lättare att avstå vissa saker.

Vi har lagt upp bloggen på så sätt att vi ändrar något varje vecka (så att vi sakta men säkert bryter vårt dåliga mat-betende). Ena veckan tar vi bort något, som tex första veckan tog vi bort allt som VI anser är "onödigt socker". Veckan efter var det "lägga till vecka" och då la vi till ett litet träningsprogram. Nu ska vi börja på vecka 3 och då är det åter igen "ta bort vecka".

Vi har hittills hållit på i 2 veckor och går nu in i den tredje.

Det som är bra med att ändra något varje vecka är dels att vi tar det sakta men säkert och dels att det blir lite nya utmaningar hela tiden, det blir inte lika tråkigt och det känns mer genomförbart.

Vi har valt att kalla bloggen för: Big And We´re Gonna Lose It och dit kommer ni genom att trycka HÄR!

Som sagt så uppdaterar vi dagligen och har lite olika teman och tänkvärda saker som vi också delar med oss av.
Hoppas att ni tittar in och säger vad ni tycker =D

Puss och Kram

Kommentarer
Postat av: Pappa

Låter klokt! Jag håller å hejar på er båda!



Kramar



2010-01-18 @ 08:02:02
Postat av: Li

Vad bra! Lycka till! Ska bli kul att följa er :)

2010-01-18 @ 11:28:35
URL: http://skarpast.blogg.se/
Postat av: Sara Mälby

Gud vad roligt! :) Jag kommer följa bloggen slaviskt. ;) Lycka Till båda två det önskar jag er av hela mitt hjärta!



Puss och Kram

2010-01-18 @ 13:09:29
URL: http://saramg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0