size zero och ännu smalare

På den senaste tiden har jag följt lite av de större bloggarna och jag har blivit förskräckt!! Dessa människor hetsar verkligen varandra och sina läsare till att bli så smal som möjligt, de tycker att size zero är en storlek att föredra och att man på så sätt skulle vara bättre än alla andra, att man automatisk blir mer älskad! Jag tycker nog att det borde vara föbjudet att få blogga och uppmuntra till sådant  som kan vara skadligt för hälsan! Det sitter alltså småtjejer och killar och läser dessa bloggar och använder personerna bakom bloggarna som förebilder och gör ALLT som de säger, detta är INTE okej!!

Här är några av bilderna som jag hittade på dessa bloggar och de här bilderna ska alltså vara på människor som anses vackra och sunda. De flesta av bilderna är inte ens size zero utan ännu mindre.

Bilderna:


Är den några kvinnor som JAG tycker är otroligt vackra och som JAG tycker har en jättefin kurvig kropp så är det Beyonce och Jordin Sparks, dessa kvinnor omtalas som ohälsosamma och feta i de större bloggarna och jag kan då INTE hålla med!! Smaken är ju som baken, en del människor tycker att det är väldigt fint med smala människor och det är helt okej, en del tycker att det är finare med plus size och det är också helt okej, men det finns väl inte några friska människor som på allvar tycker att kvinnorna på de övre bilderna är att föredra?? Eller har jag fel?

Beyonce:


Jordin Sparks:



Puss och Kram

Kommentarer
Postat av: Katrin

du har så rätt! det är sjukt läskigt att det ens finns så smala personer.. ännu sjukare att dom uppmuntrar andra att bli som dom. dom kan ju knappast må bra liksom...

2009-11-22 @ 14:17:21
URL: http://katrinrigglov.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0