Trött...

Efter att ha legat i magsjuka i sex dagar har jag VERKLIGEN fått kämpa för att komma ikapp...jag är inte där än men jag är en bit på väg. Det jag har lärt mig av att gå på högskolan är att man INTE kan läsa ALLT och försöka memorera det! Det är faktiskt HELT omöjligt..iallafall om du går ssk.

Man får liksom ge upp den här pressen man har om att försöka minnas varenda detalj om allting utan försöka bilda sig en övergripande uppfattning om det mest relevanta för annars orkar man inte.

Snart är det tenta dags, min första tenta, och nerverna dansar tango vill jag lova, i min klass brukar vi skratta lite åt pressen och skoja om att det ju finns omtentor men ärligt talat så känns det skönt tycker jag, för skulle det hända att man blir sjuk eller whatever så finns det fler chanser.

Idag har iallafall varit en rolig dag i skolan för jag hann göra förberedelse-uppgifterna innan metodövningen så jag var riktigt bra förbered =) Vi fick lära oss ta blodtryck idag, det var kul, jag tycker om metodövningarna för det är skönt att slippa vara så teoretisk och kunna vara praktisk ett tag istället.

Nu ska jag göra mig i ordning för ikväll blir det inge plugg, ikväll är jag bjuden till Carros mamma på middag och det ska blir sååå kul!! Ha en bra helg för det ska jag!

Puss och Kram

Kommentarer
Postat av: Gabriella

Hellu!

Visst e de dig jag jobbar med i morgon??

Isf kan du få ta mitt blodtryck hela dagen om du vill tss.

Ha det bra

Kram

2009-03-13 @ 21:30:34
URL: http://gabriellao.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0