Veckan hittills

Det har varit en relativt lugn vecka måste jag säga, lite skolarbete att göra men det har jag kunnat göra lite när jag själv har velat eftersom det har varit en individuell uppgift. (Skönt)

I tisdags steg Matz upp vid tolv tiden och tog en morgonpromenad, jag och Lia ville också följa med men det fick vi inte. Han kom tillbaka med färdig-grillad kyckling och till efterrätt...SEMLOR =) Eller jag och Lia åt "grodor" för jag är inte så förtjust i mandelmassa, då går det bättre om den är blandad med grädden. Gott var det iallafall.



Igår hände det något tråkigt =( Jag satt i köket och pratade med Sara i telefonen medan min syrra Natta var i vardagsrummet och lekte med Lia, när jag sitter där och pratar kommer Lia ut i köket en snabbis, då ser jag att ungen inte ser ut att må så bra.

Jag avslutar samtalet med Sara och frågar Lia hur hon mår och hon säger att hon är sjuk. Febern kom från ingenstans...vid elva hade hon 39.4 och då fick hon en sup panodil, sedan vaknade hon och kräktes (jag pratade då i mobilen med Matz samtidigt som jag skyndade in med ungen på toa, väl inne på toan kräktes hon på golvet och jag tappade min mobil i spyorna =( ..fan då)

Matz slutade jobba kl 01 och sedan sprang han och jag om varandra och servad vår lilla sjukling med diverse saker. Efter bara 4 timmar har febern stigit till 40,1 trots att hon fått panodil så jag ringde 1177 och fick prata med den otrevligaste ssk:an jag någonsin stött på. Fick inga direkta tips utöver det vi redan hade gjort så jag kröp ner med min sjukling igen.

En orolig natt har det varit, lite sömn och mycket oror =( Hon har hög feber idag också men hon dricker och vilar så det ska nog gå bra ändå. Jag är inte van att Lia blir så sjuk för hon brukar sällan ha över 39 i feber. Katten ville ju vara med hela natten också så såhär har vi legat allihopa:

Min arm syns i bild, därefter katten under min arm, sedan Lia och sist Matz...mysigt men varmt!



Min bäbis:


Kommentarer
Postat av: Sara Mälby Gladh

Men stackars lill stumpan då! Du får pussa och krama henne från oss. Sara är Mattias kusin och Leo hennes 5 veckors bebis. :)

2009-02-19 @ 17:33:04
URL: http://saramg.blogg.se/
Postat av: Bruna Carro

men tuflan då=( Lilla stackars. Hoppas det bli bättre fort!!

2009-02-19 @ 18:59:00
URL: http://carolinestrombom.blogg.se/
Postat av: ..:Sarah:..

lilla söta då.. men ge hit semlan tack !!

2009-02-19 @ 23:02:12
URL: http://sarahlinnealarsson.blogg.se/
Postat av: Vita Caroline

stackars mitt barn...

2009-02-22 @ 16:00:37
Postat av: Thony babblan

men ja har fan inte sagt grattis till er än:(

får ta att göra de nu då:) ett stort GRATTIS till er lite i efterskott då:P hoppas allt gått bra och att hon kryar på sig och att de fortsätter åt rätt håll:) kramen och hälsa gubben;)

2009-02-24 @ 20:24:08
URL: http://veronicalindman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0