Wipeout!

Ha ha ha vilken stjärna Loulou är!! Det var det roligaste jag har sett =)
Så skönt att hon faktiskt är med fast hon visste att det skulle gå åt helvetet! Jag tycker så mycket om människor som gör saker trotts att de vet att det kommer snackas skit om dem.

Fast jag blir sur på inskränkta människor som hela tiden måste klaga på hur hon ser ut, jag tror ju knappast att dessa människor sitter och dömmer andra människor som har en beroende problematik...jag menar hur många tycker illa om Oprah?! Dolly Parton som är beroende av plastikkirurgi eller varför inte Jude Law som är beroende av porr.
Det finns ju så många kändisar eller eller vanliga människor som hyllas och "förlåts" trots sina fel och brister men så fort en person är fet så döms de ut som riktiga äckel och förlorare...det känns fel tycker jag.

Denna sjuka besatthet av hälsa i dagens samhälle är ju otrolig...det ända som det snackas om är träning, dieter och påståenden om vad hälsa är utan nån egentlig fakta bakom det. Det verkar som om folk bedömmer varandras status efter hur mycket de tränar eller hur mycket just deras idiot-diet får dem att gå ner...och det dummaste jag har sett hittills är dessa detoxar och skit...går ni på vadsomhelst??! Fattar ni inte att ni blir lurade av människor som säger det ni vill höra...fatta hur rika de blir tack vare er!!? Människorna jag pratar om  befinner sig oftast i "hälsovärlden" själv, om man ska prata om hälsa lär man väl ändå veta vad det är man pratar om?!! Eller? Hälsa är INTE att träna mycket och hålla sig smal...det ÄR skitsnack, vad hälsa är kan bara du själv bestämma och jag blir så ledsen när folk inte använder de två hjärnceller som de har fått. Nu när jag sitter här och reflekterar över vad jag har skrivit så blir jag helt plötsligt ledsen...på riktigt! För jag tycker så synd om dessa människor som inte fått lära sig att hur man ser ut inför andra inte spelar någon roll utan det är ens egenvärde som är viktigt, vad du själv tycker om den person du är...med fel och brister för det kommer vi allihopa alltid att ha, men man kan ju tycka om sig själv ändå!! Tänk vad många år jag har spenderat med att trycka ner mig själv och gå emot min egna känsla om att vilja tycka om mig för att andra inte har gjort det. Fy så tragiskt, tänk om jag kunde gå tillbaka i tiden och berätta för mig själv att det är oväsentligt vad de andra tycker om mig, att jag får älska mig själv trotts att andra inte gör det för när det kommer till kritan så har ju dessa människor aldrig varit viktiga för mig...de finns inte i mitt liv nu och nu har jag bara människor som jag tycker om och som ger mig något i mitt liv. Sköööönt =) Jag är så jävla bra och det vet jag så det kan ingen ta ifrån mig nu!! Den känslan är så sköööön =) Jag vill aldrig mer vara tonåring och osäker...att få barn är det bästa som har hänt mig på många sätt och ett av de sätten är att jag nu är trygg i mig själv och jag behöver inte din tillåtelse till någonting!! Min familj och mina vänner är det bästa som finns och jag älskar de alla!

Det blev ganska personligt nu men det bjuder jag på!!!

Puss och Kram

Kommentarer
Postat av: Carina

En stoooooor härlig kram till dig för att du är så klok. Älskar dig. Kraaaaaaam Carina

2009-04-15 @ 13:40:13
Postat av: Li

Människan är svag. Alla har vi olika svagheter,kan vara substanser som droger och alkohol,kan vara mat,kan vara porr och sex,kan vara träning och självsvält. Man kan ta allt till en extrem men det är ingen sjukdom,beroendet i sig är en sjukdom men man väljer det själv. Man vaknar inte upp en dag och är alkoholist eller matmissbrukare.

Hälsa är att må bra inuti och utanpå. Bara för att man har en bra personlighet och ett bra liv betyder inte det att man är hälsosam eller att man "har hälsa",kroppen måste hänga med också. I loulou´s fall så har hon rörelsesvårigheter och kommer antagligen att drabbas av svåra sjukdomar till följd av sin fetma.

2009-04-15 @ 22:33:10
URL: http://skarpast.blogg.se/
Postat av: Bruna Carro

Håller med dig fullt och friskt. Bra sagt. Tänk bara om alla som tror att de är sååå hälsosamma kunde inse att size zero inte är = hälsa. Kom ihåg du är så jävla vacker. Nästan lika vacker som jag=) Puss

2009-04-15 @ 22:39:33
URL: http://carolinestrombom.blogg.se/
Postat av: Pia

..och hur lycklig kan man egentligen vara - innerst inne - när man hela tiden strävar efter att förbättra sig själv intill perfektion? Vad ÄR perfektion? Det ideal samhälle och media sätter upp? Det idealet är inte hälsosamt alls! Du ska vara smal, brun, framgångsrik och vacker - varför? Varför kan man inte bara få vara nöjd med att vara lycklig oavsett? Givetvis kan sjukdomar relaterade till vanvård av kroppen dra ner på livskvalitén avsevärt - men när man missköter kroppen genom att svälta den eller ge den näring den egentligen inte blir "mätt" av är inte mycket bättre - inte heller att träna för mycket.



Citerar Li: "..beroendet i sig är en sjukdom men man väljer det själv. Man vaknar inte upp en dag och är alkoholist eller matmissbrukare. "

Nej, man kanske inte vaknar upp en dag och är det - men det kan finnas oändligt många olika anledningar till att en person blir det! Ärftliga anlag, psykiska problem sprungna ur jobbiga upplevelser osv. Att säga att man väljer det livsmönster som leder till beroende - hur mycket har man då själv upplevt av sådana saker, som drabbad själv eller anhörig? INGEN före detta missbrukare säger att de VALT att bli missbrukare. Makalöst trångsynt och fördömande uttalande.



Och nej, jag är inte missbrukare och har aldrig varit det - däremot har jag släkt och vänner som varit eller är det.

Pia

2009-04-16 @ 01:37:37
URL: http://piamyhre.blogg.se/
Postat av: Anna

Håller med Li!

2009-04-16 @ 14:22:00
Postat av: ..:Sarah:..

jag hålle roxå med Li. Hälsa är ju att må bra på både utsida och insida. En allt för kraftig övervikt gör ju inte kroppen frisk. men jag hålle rmed om hetsen och strävan efter idial är något över styr. men faktum kvarstår att motion är A och O i ett hälsoperspektiv. motion oc bra mat är av samma vikt som en bra själ. det handlar om balans!



sen är jag ju ett detox fan.. just för jag ser hur de fungerar mot ansamligar av slaggprodukter. vattenbindning i kroppen mm mm.. MEN man kan göra en egen utan att köpa dyra förpackningar.



men hälsa är svårt. vi läste en hel kurs i ämnet och defenetionen av de. tufft. men läroroikt!

2009-04-16 @ 14:57:46
URL: http://sarahlinnealarsson.blogg.se/
Postat av: Bruna Carro

Tycker att de är skrämmande att männsikor som ska utbildar sig till hälsopedagog, har sånna åsikter. När man i sitt yrke ska kunna hjäpa och förstå sina patienter, tror att det är ett aktivt val att missbruka. Får man inte genomgå ett psyktest innan man blir antagen. Lr tar dom in vem som helst.



Hoppas jag aldrig hamnar hos dig när jag ska till tjockisdoktorn. =)

2009-04-16 @ 22:50:07
URL: http://carolinestrombom.blogg.se/
Postat av: Nea

Zandra, jag hejar på dig. Det vet du! håller bara med dom smarta inte med dom andra... du vet vad jag menar! I Love you, du är underbar! Puss

2009-04-20 @ 22:44:36
URL: http://linneagibbs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0