Men gudhe...

Idag har jag faktiskt varit på "Loppis" jag tror inte jag varit på nån sån förr...det var ganska kul =) Jag köpte en massa saker faktiskt, bland annat så köpte jag ett par assnygga skor som var helt oanvända för 50 spänn! Det är fynd det. Senare var jag, Matz och Lia på Ica Maxi och skulle köpa lördagsgodis varpå vi får höra en pappa och hans tvåårige sons konversation:

Pappan:
-Bjöörn (detta säg med en fjantig, långdragen, irriterande röst)

Barnet (Björn):Lyssnar inte utan springer vidare.

Pappan:
-Bjöörn, Bjööörn ska du lyssna på vad pappa säger då (detta sägs vääääldigt långsamt och utdraget)

Björn bryr sig inte utan börjar äta godis från golvet.

Pappan:
-Men Bjööörn du kan ju inte äta godis från golvet förstår du.

Björn äter ännu mer.

Pappan:
-Okej ta den då men inga fler, du kan väl lyssna på vad mamma och pappa säger till dig nu va? Kan du det Bjöörn?

Sedan fortsätter det såhär i minst 30 minuter och Matz och jag håller på att bli tokig på pappans irriterande röst...han är sååå mjäkig så man blir tokig. Jag kan inte förstå varför folk tycker att det skulle vara bra pedagogik att låta barnen göra precis som de vill!!? Jag fattar det bara inte. Matz och jag gick och skrattade åt pappan och dennes son och efter ett tag så kommer också mamman och hon är precis likadan och använder samma "teknik" och ungen springer vidare och då får jag se att mamman är gravid så snart har de två ungar att långsamt tjata på!! Stackars ungar...inte för att jag är perfekt..fast jag är nog så nära perfektion man kan komma iallafall!! ;P

Har lite bilder att bjuda på idag också.

Jag har av nån konstig anledning fått blåsippor i min rabatt!! Har jag aldrig sett förr.


Den här fotlänken köpte jag för en tia idag:


Tyckte den var lite söt och så känner jag att jag behöver ha lite mer färger på mig, jag är ju en torsk på svarta kläder och smycken annars.

Här är skorna jag köpte också:


Jag har köpt en ny tröja också...men inte på "Loppis"...tyckte den var himla skön och mysig =) Det är den svarta tröjan på bilden som är ny:


Nu ska jag mysa med Lia!

Puss och Kram




 

Kommentarer
Postat av: Bruna Carro

fina grejjor dude=)

2009-04-05 @ 20:50:40
URL: http://carolinestrombom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0